poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Run!



Pierwsze zdjęcia otwierające nowy cykl - czyli portrety sportowców, lub krócej: sportraits ;) Mam już kilka konkretnych sesji zaplanowanych, ale wciąż szukam kolejnych osób chętnych do współpracy - jak znacie kogoś kto jest totalnie zajawiony w danej dyscyplinie i chciałby mieć porządną sesje to dajcie namiary. Im bardziej hardcorowa dziedzina - tym lepiej ;)

Na pierwszy ogień - biegacz - tej roli Fabian. Miejsce to podkrakowski tunel, niestety dość ruchliwy - samochody wymusiły dość szarpaną pracę: ustaw lampy, ustaw statyw z aparatem i modela, zrób kilka zdjęć po czym odstawianie wszystkiego, bo jedzie auto i za chwilę od nowa... To naprawdę potrafi zamordować, ale szkoda mi było rezygnować z takiej miejscówki, ponieważ tunel naprawdę robił wrażenie i idealnie się wpisywał w klimat który chciałem mieć na zdjęciu. Na szczęście miałem do pomocy dwójkę asystentów - Renate Młynarczyk i Mirka Hobore - bez których pewnie bym padł w połowie sesji. Za pomoc i backstage - ślicznie dziękuję ;)

No to teraz technicznie - setup oświetleniowy na 3 lampy, ustawienie widać na zdjęciach backstage'owych. Przednia lampa oświetlająca modela to niezawodny Freepower DPs-III 800ws z 55cm beautydishem i gridem - chciałem uzyskać dość ostre rysujące światło, więc BD był idealny do tego, dzięki gridowi światło nie rozpełzło mi się po całej scenie. Druga źródło światła to - stojąca po tej samej stronie drogi - lekka, kompaktowa lampka Freepower DM2 400ws z samym kloszem - w założeniu było to tylko światło które miało odciąć sylwetkę od tła i miało się chować za modelem, więc chciałem mieć jak najmniejszy modyfikator który nie będzie mi wystawał zza modela. Trzecia lampa po przekątnej od tej przedniej - Yongnuo YN-565EX. Nie chciałem tam stawiać lampy studyjnej z prostej przyczyny - musiałbym kabel przeciągnąć w poprzek drogi, żeby go podpiąć do zasilacza (Tronix Explorer XT3), a tu pojawiało się ryzyko, że przejeżdżający samochód po prostu pociągnie kabel i poprzewraca lampy... Jak widać, lampka choć mała to poradziła sobie bardzo dobrze w obecności mocniejszych studyjniaków.

Exif:
1. D700 + Sigma 15-30 @ 21mm f/4.5, 1/50s, ISO 500
2. D700 + N35 1.4 @ f/4, 1/30s, ISO 500


Klikać po większe:

1.

2.

Back ;)
fot. Renata Młynarczyk

fot. Mirek Hobora






4 komentarze:

  1. Zdjęcia, które robisz, to nie tylko rejestracja obrazu. One powstają najpierw w Twojej głowie - dlatego są takie dobre.

    Z przyjemnością tutaj przychodzę. Trzymam kciuki - pracuj dalej. Masz talent.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia zacne. Świetna robota z odszukaniem takiego tunelu. Zastanawiam się tylko, czy lampy studyjne nie przeszkadzały zbyt dużą mocą w tak ciemnym miejscu? YN ma regulację do 1/128 z tego co pamiętam, więc pewnie studyjne były na minimum przy iso 500?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podobają Twoje zdjęcia. Gratuluję sprzętu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sesja. Jedyne to mi przeszkadza, to odkolorowane podeszwy :]

    OdpowiedzUsuń